Vilkår for kjøp på 2 Tech

(East & West Distribution Norge, organisasjonsnr.: 924531479MVA)

2Tech.no drives av East & West Distribution Norge som er selger.
Organisasjonsnr.: 924 531 479
Adresse: Gustavslundsvägen 137 6tr SE 16751 Bromma
E-post: info@2tech.no

2Tech.no er momsregisteret i Norge og betaler norsk moms på alt som selges på den norske hjemmesiden.

Salg skjer til privatpersoner, selskaper, foreninger, myndigheter, kommuner og juridiske personer. Dette er kjøper/kjøperen*.
*Vi inngår ikke avtaler med mindreårige (under 18 år).

Alle priser er inkludert norsk moms som standard. Vær oppmerksom på at det er mulig å veksle mellom å se priser inkludert og eksklusiv merverdiavgift i øverste høyre hjørne, i samme fane som du velger språk.

Fraktkostnader og eventuelle andre gebyrer kan du finne i kassen før du betaler. Vi leverer over hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen.

Alle bestillinger må gjøres via hjemmesiden. Bestillinger gjort over faks, e-post eller telefon vil ikke bli akseptert med mindre dette er avtalt på forhånd.
Kunden er ansvarlig for at adresseinformasjonen som er angitt er korrekt.

Ordrebekreftelse
Når 2Tech.no har mottatt din ordre, vil du motta en ordrebekreftelse til den e-postadressen som oppgitt ved bestillingen. Om du ikke kan finne 
ordrebekreftelsen i innboksen din, sjekk i søppel, da den av og til kan bli sendt dit. Du kan også be om å få en kopi av din ordrebekreftelse ved å sende oss en mail på info@2tech.no

Hvordan bestille vare
1. Finn den eller de varene du ønsker å kjøpe, og legg dem i handlekurven. Gå deretter til kassen.
2. Legg inn dine personlige opplysninger.
3. Velg forsendelses-/betalingsmåte.
4. Godkjenn kjøpsbetingelsene og vern av personsopplysninger.
5. Sjekk at alle opplysninger er korrekte i oppsummeringen, og godkjenn kjøpet.
6. Varen vil deretter bli levert til adressen du har oppgitt.

* Husk å les gjennom veiledningen for bruk av produktet for sikker og trygg bruk.
** Mer informasjon om betalingsalternativer kan du finne i avsnittet "Betaling".

Hvis det ikke er mulig for oss i 2 Tech å levere din bestilling, vil vi kontakte deg umiddelbart. Skulle dette skje, vil du bli tilbudt en ny løsning, forutsatt at det er mulig. Dersom du godtar en ny løsning, utgjør dette en ny avtale.

Sikker handel med enkel avbestilling eller retur
Dersom du likevel ikke ønsker å kjøpe produktet, vil vi selvfølgelig hjelpe deg med å kansellere din bestilling. For å avbestille kontakt oss før du sender varen i retur. Du kan finne alternativer på hvordan du kan kontakte oss nederst på siden. 

Se mer info om avbestilling og angrerett under.


GDPR


Shopify - E-handelsplatform

Data vi samler inn:
Kunder: Fornavn, Etternavn, Virksomhet/organisasjon, E-mail, Person / org.nr., MVA-nummer, Adresse, Postnummer, By, Land, Telefonnummer.
Bestilling: IP adresse, E-mail, Person-/organisasjonsnummer, MVA-nummer, Virksomhet, Fornavn, Etternavn, Adresse, Postnummer, By, Telefonnummer.

Som kunde, kan du til enhver tid be om å få utdrag av opplysningene eller be om at de blir endret eller slettet. Bestillingsdata lagres etter loven i 7 år.

Du kan lese Shopify sine brukervilkår her.

Vi registrerer og videresender den personlige informasjonen som er nødvendig for å få levert varen til deg. Det er kun våre ansatte, betalings- og forretningspartnere har tilgang til vår kundeinformasjon. Kundens navn og adresse vil også være opplyst på pakkenes adresseark.

Vi følger databeskyttelsesforordningen (GDPR). I forbindelse med din bestilling som kunde blir din informasjon registrert, og du erklærer herved at du godkjenner at 2Tech.no lagrer og bruker dine GDPR-data i vår behandling, for å muliggjøre oppfyllelse av avtalen for deg som kunde. Som selskap har vi en regnskapsplikt etter regnskapsloven og kan derfor ikke slette data før loven tillater det. Vi lagrer også din e-postadresse for å kontakte deg som kunde angående bestillingen din og for å sende ut ordre- og leveringsbekreftelse. E-postadressen din er også lagret for å kontakte deg i tilfelle tilbakekalling av produktet. Du har også muligheten til å frivillig motta vårt gratis nyhetsbrev, noe som betyr at vi eventuelt lagrer e-postadressen din i vår nyhetsbrevdatabase.

Vi samarbeider også med en rekke andre selskaper som lagrer og behandler data. Disse bedriftene behandler bare informasjonen på våre vegne og kan ikke bruke disse til sitt eget formål.

Vi jobber bare med databehandlere i EU eller i land som gir din informasjon tilstrekkelig beskyttelse.

Ansvarlig for persondata hos 2Tech.no: East & West Distribution AB

Kjøpshistorikk hos 2Tech
Du har rett til å bli informert om hvilken informasjon vi behandler angående deg. Hvis du mener at informasjonen ikke er korrekt, har du rett til å få dette rettet oppi. I noen tilfeller har vi plikt til å slette dine personopplysninger hvis du ber om det. Det kan f.eks. være hvis dataene dine ikke lenger er nødvendige for det formålet vi skulle bruke dem til. Du kan også kontakte oss hvis du mener at personopplysningene dine blir behandlet i strid med loven.

Du kan kontakte oss på: info@2tech.no.

TrustPilot - Butikk og produktanbefalinger
Vi jobber med Trustpilot, som er vår eksterne partner for butikk- og produktanbefalinger.

Dersom du ønsker å vite mer om informasjon Trustpilot samler inn om deg og hvordan de bruker denne informasjonen kan du lese mer om deres personvernsregler på deres hjemmeside.

Logg inn på Trustpilot-kontoen din og gå til Mine Innstillinger for å få en oversikt over din personlige informasjon. Her kan du raskt og enkelt finne informasjon de har om deg og mer om hvordan du endrer, laster ned eller sletter denne informasjonen.

Vi har valgt å ha Trustpilot som vår partner, fordi de bruker betydelige ressurser på å beskytte dine personopplysninger og fordi de tar databeskyttelse alvorlig. I deres personvernregler, forklarer de detaljert hvordan de jobber med informasjonen de har om deg. Der kan du lese mer om hvordan de de beskytter informasjonen din og hvordan de sikrer at de alltid overholder lover om databeskyttelse som f.eks personvernforordningen til EU (GDPR).

Priser og avgifter
Prisene er oppgitt i norske kroner (NOK) inkludert MVA i henhold til gjeldende lov. Moms på produkter belastes med 25%.

Gebyr for ubetalte forsendelser.
Hvis du som kunde ikke henter bestillingen din fra pakkestasjonen eller nekter å motta den, vil vi kreve et gebyr for kostnadene vi blir belastet.

Tilbud og kampanjer
Tilbud og kampanjer promotert på vårt nettsted er gyldige så lenge lagerbeholdningen rekker, med mindre andre tilbudsvilkår er oppgitt.

Produkter og sortiment
Alle produktene på nettstedet er tilpasset for bruk på det norske markedet. Dette betyr blant annet at produktene oppfyller norske miljøkrav og sikkerhetsforskrifter.

Det finnes bruksanvisning til produktene på engelsk og i noen tilfeller på norsk. Produktbilder skal gjenspeile produktets farge og andre egenskaper på best mulig måte. Siden fargegjengivelse kan variere avhengig av hvilken skjerm du har, kan vi ikke garantere at fargene på produktene nøyaktig gjenspeiler fargene slik du opplever dem på skjermen.

Leveringsalternativer

Produktene blir levert direkte til adressen du oppgir ved bestilling. Vi sender varene fra vårt lager etter at bestillingen er gjort. Vær oppmerksom på at utsendelser kun skjer på hverdager. Synes du det tar for lang tid før varen sendes fra oss, har du mulighet til å heve kjøpet. Dette kan gjøres ved å kontakte oss. Ved heving av kjøpet blir bestillingen kansellert og du vil motta en bekreftelse. 

Sporingsnummer sendes via e-post. Det er kundens ansvar å sjekke om leveransen er fullstendig ved levering. 

Levering skjer via Bring. 

Bestillinger på 2Tech.no, har kun levering til Norge.

Vi leverer IKKE til Svalbard og Jan Mayen.


Priser på frakt:

Fraktkostnader, så vel som andre avgifter, vil vises i handlekurven før kjøpet er fullført.

Betaling


Kortbetaling
2Tech.no bruker Bambora for håndtering av kortbetalinger (VISA og Mastercard). Vi tar ikke kortgebyr. Beløpet reserveres ved bestillingen, og beløpet trekkes først fra kortet ditt når varen sendes. Bambora håndterer kortinformasjon og er autorisert av PCI DSS-sertifisering for å sikre at kortets data blir overført og lagret sikkert i kryptert form.

Vipps
Det er også mulig å betale med Vipps.

Avbestilling

I henhold til loven har kunden 14 dagers angrerett. 2Tech.no følger også den norske loven om to års klagefrist (reklamasjonstid). For varer som ved vanlig bruk er ment å vare lenger, kan du klage i fem år. For å benytte deg av angreretten, kontakt oss på info@2tech.no.

Du kan ikke kansellere kjøpet ved å nekte å motta varen uten å samtidig kontakte oss. 

Du vil motta et skjema for angrerett i bestillingen din. Dersom du har mistet den kan du også finne den her.

Holder vi ikke vanlig leveringstid har du mulighet til å heve kjøpet. 

Ved avbestilling eller heving av kjøpet skal beløpet tilbakebetales innen 14 dager.

Avbestilling av deler av kjøpet
Avbestillingsperioden utløper 14 dager etter den dagen du mottok varen. Dersom du har bestilt flere varer, men disse leveres enkeltvis, vil fristen løpe fra den dagen du mottok den siste varen. Sende en e-post til info@2tech.no dersom du har spørsmål eller ønsker å avbestille en bestilling.

Hvis du kjøpte flere varer fra oss har du muligheten til å returnere deler av denne bestillingen. 

Retur
Etter å ha gitt oss beskjed om at du ønsker å  kansellere kjøpet, har du 14 dager på å returnere varen til oss. Du må selv betale for at pakken skal returneres, og du er ansvarlig hvis det oppstår skader under transporten.

Varens tilstand når du returnerer den
Dersom verdien på produktet har sunket fordi kunden har bruk det på en annen måte enn det produktet var ment for, eller feil i forhold til egenskapene og funksjonen til produktet, vil vi kun tilbakebetale deler av kjøpesummen. Beløpet du kan få tilbakebetalt avhenger av kjøpsverdien til produktet, og i noen tilfeller kan det bety at du kun tilbakebetales for fraktkostnadene.

Vi anbefaler at du returnerer varen i originalemballasjen. Hvis originalemballasjen mangler, kan det føre til en lavere verdi på produktet.

Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet
Hvis du angrer på kjøpet ditt, vil du få pengene tilbake. Hvis verdien på varen har sunket, trekker vi det beløpet du er ansvarlig for. 

Vi refunderer alle betalinger mottatt fra kunden, inkludert leveringskostnader (det gjelder imidlertid ikke ekstra leveringskostnader der hvor kunden selv har valgt en annen leveringsform enn den billigste formen for standardlevering vi tilbyr), innen 14 dager fra den dagen vi er har mottatt beskjed om ønske om å kansellere avtalen.

Vi refunderer pengene gjennom samme betalingsmetode som ble valgte ved kjøpet, med mindre annet er avtalt.

Vi kan holde tilbake betaling til vi mottar varen i retur, med mindre det blir tilsendt tilstrekkelig dokumentasjon på at varen er returnert.

Varen sendes til:

East & West Distribution AB
Gustavslundsvägen 137 6tr
167 51 Bromma
Sweden

Vi godtar kun pakker, som sendes direkte til denne adressen.

Angrerett for virksomheter
Vi tilbyr ikke angrerett for selskaper, men viser til kjøpsloven. Avhengig av situasjonen, kan produktet vanligvis returneres mot et gebyr. Ta kontakt med kundeservice på info@2tech.no hvis du som et selskap ønsker å returnere et produkt.

Reklamasjon og klager

Når du handler hos oss som forbruker, gjelder den norske kjøpslovens regler for varekjøp.

Dette betyr at du alltid har to års klagefrist (reklamasjonstid) når du kjøper varer av en profesjonell selger. For varer som ved vanlig bruk er ment å vare mye lenger, kan du klage i fem år. 

Se det vedlagte garantibeviset for mer informasjon om produktet du har kjøpt har bedre garantier enn det du får gjennom regelverket i Norge.

Hvis klagen din er berettiget, betyr det at du enten kan få gjenstanden reparert, byttet, pengene tilbake eller rabatt i pris, avhengig av den spesifikke situasjonen.

Du må gi beskjed innen "rimelig tid" etter at du oppdaget feilen. Hvis du kontakter oss innen to måneder etter at feilen er oppdaget, vil klagen alltid være rettidig.

Hvis klagen er berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fraktkostnader. Varen må alltid returneres i orginial emballasje. Husk også å få en kvittering for frakt slik at vi kan refundere fraktkostnadene dine.

Varen sendes til:

East & West Distribution AB
Gustavslundsvägen 137 6tr
167 51 Bromma
Sweden

Vi mottar bare pakker som sendes direkte til denne adressen.
Når du returnerer produktet, vennligst send oss en detaljert beskrivelse av problemet. Det beste er å sende en beskrivelse av problemet via e-post til info@2tech.no.

Ved tilbakebetalinger skal dette skje innen 14 dager. 

Slik returnerer du

Når du returnerer produkter eller deler til 2Tech.no, må dette pakkes på en slik måte at de er godt beskyttet under transport. 2Tech.no anbefaler derfor at du alltid pakker produkter på samme måte og med samme emballasje varene ble levert med. Hvis du pakker produkter på en uberettiget måte og produktet blir skadet under transporten til 2Tech, er du som kunde ansvarlig for skaden.

Kontakt kundeservice på info@2tech.no før du sender noe retur, så kan vi hjelpe deg med å finne den beste løsningen.

Klager
Hvis du som kunde ønsker klage på kjøpet ditt, kan du kontakte info@2tech.no. Hvis det ikke lykkes oss å finne en løsning, kan du sende en klage til:

Forbrukerrådet
Postboks 463 Sentrum
0105 Oslo
https://www.forbrukerradet.no/

Hvis du er bosatt i et annet EU-land enn Norge, kan du klage til EU-kommisjonens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr 

2 Tech Norge vil følge Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved eventuelle tvister.

Kjøpsbetingelsene ble sist oppdatert 5.10.2020

Til:
East & West Distribution AB

Gustavslundsvägen 137 6tr
167 51 Bromma
Sweden


E-mail: info@2tech.no

Annet

2Tech.no vil politianmelde alle forsøk på svindel eller brudd på regler og lovverk.